keskiviikko 19. tammikuuta 2011

Pitoa uupuu



Katsokaa nyt tuota kuvaa. Jos virolaistiet ovat paikoin tuossa kunnossa, siis peilijäällä, niin eipä käy bussikuskeja kateeksi. Järva Teataja -lehdessä, josta kuvakin on, kerrotaan, että paikoin bussit ajavat 20 - 30 kilometrin tuntinopeudella eikä siitäkään aina ole apua. Autot vain valuvat ojaan.

Minä olin tänään ulkona mummotyyliset liukuesteet kenkieni ympärillä. Eräs tuttu rouva kummasteli, mitkä systeemit kengissäni on, ja minä sitten esittelin liukuesteitäni. Rouva sanoi, että hän ei ole moisia Viron kaupoissa nähnyt.

Nyt olisi liukuesteiden maahantuojalle Virossa todella otolliset kaupantekoajat!

(Kuva onpi siis täältä)

5 kommenttia:

Polga kirjoitti...

Hei, minäpäs aikaan olen nähnyt yhdenlaisia liukuesteitä suutarin liikkeessä. Tosin olivat aika rohmuiset, mallia Neuvostomaa ,D Mutta varmaan tekivät tehtävänsä, tästä on toki aikaa hirmuisesti eli ainakin 10 vuotta. Mummoilla niitä joskus näkikin, ei toki keskustassa, mutta lähiöissä. Eihän nyt ladylike virolaisnainen semmoisia jalkaansa laita, eihän? *wirn*

I kirjoitti...

Mahtavat potkukelkkakelit! Nastalenkkarit jalkaan ja potkimaan!

S kirjoitti...

Polga, kyllä minustakin tuntuu, että liukuesteitä täytyy olla täällä jossakin myytävänä, mutta kuten sanoit, hankala on kuvitella Viru-keskuksessa askeltavan tibin laittavan saapikkaisiinsa liukuesteitä. Toista se on meillä Kontio-saappaissa kulkevilla!

I, tuosta tulikin mieleen se, että en ole nähnyt tässä kaupungissa yhtään potkukelkkaa!

Anonyymi kirjoitti...

Minun kielitietämykseni mukaan potkukelkka on muuten viroksi "soome kelk". Jos joku muuta väittää, sillä on eri tieto!

Väikis (joka veuhkuissaan unohti allekirjoittaa edellisen, kevyesti kiukkuisen kommenttinsa kulttuuripääkaupungin bussipysäkeillä ja juhlallisuuksissa palelemisesta)

S kirjoitti...

Väikis, kyllä se minunkin tietääkseni niin on, tänä talvena olen saman oppinut. Potkukelkka on soome kelk ja seisova pöytä rootsi laud ja olikohan vielä joku tanskaan liittyvä juttu? Näitä vieraiden maiden vaikutteita olen välillä saanut kummastella.

Related Posts with Thumbnails